Jezioro Drawsko – majówka 2019

Nie ma na szczęście dla nas takiej pogody aby  nie można było robić czegoś ciekawego… Wyczekiwanie, planowanie wraz z kolegą Arkadiuszem na kolejną żeglarską majówkę i… małe rozczarowanie, bo pogoda mocno zawiodła, więc w ostatniej chwili zmieniliśmy wariant żeglarski na zwiedzanie lądowe, ale lokalizacja ta sama, czyli jezioro Drawsko. Popływać nie popływaliśmy, ale chociaż aktywnie pozwiedzaliśmy ciekawą przyrodniczo i historycznie okolice.

Jako baza noclegowa służył nam domek kempingowy, oddalony jakieś 3 km od Czaplinka. Zwiedzaliśmy głównie pieszo. W pierwszym dniu wycieczka do Starego Drawska m.in. na zamek Joannitów, kolejny dzień to północna cześć jeziora, poszukiwanie skarbów – geocaching, jak i dalej wspomagając się samochodem podjechaliśmy zobaczyć pałac w Siemczynie, czy wielki granitowy głaz Tempelburg. Pieszo chodziliśmy w większości wyznaczonymi szlakami, jak i czasem na przełaj w dzicz, a nóż coś ciekawego się napotka 🙂 Krótka relacja poniżej.

Krótki film:

Mapy:
Jezioro Drawsko, trasy zaznaczone z Inreach, niżej pieszo 20 km do Starego Drawska, wyżej piesza wycieczka szlakiem po półwyspie.

Trasy na mapach rastrowych:

Zdjęcia-galeria:
Pierwszego dnia pobytu odbyliśmy pieszą wędrówkę do Starego Drawska. W dwie storny zrobiliśmy dobre 16 km w trudniejszym terenie: czasem małe bagienka, haszcze, górki:) Ale staraliśmy się trzymać szlaku…

No i dotarliśmy do Starego Drawska…

Obowiązkowa wizyta w ruinach zamku Joannitów – Drahim, można przenieść się kilkaset lat wstecz…

Słynny drahimski miód, a na nim dobre piwo…

Droga powrotna ze Starego Drawska

Geocaching – świetna zabawa w poszukiwanie skarbów. Nam także udało się coś znaleźć 🙂

Pałac Siemczyno

Pomnik przyrody – głaz Tempelburg, największy na tym terenie głaz narzutowy. Tutaj także znajdziemy skarby.

..W ostatnim dniu mając już ponad 30 km w nogach, zrobiliśmy krótką, pieszą wycieczką do Czaplinka.